VÅR

Så har våren bestämt sig för att nu är det vår, jojomen. Sol och blå himmel, atschooo, knoppar och allergi, ja, det är nog jag som är häxan surtant.

Har sagt det förr, och säger det igen, våren sucks, bläh. Men visst, det är gott att höra grannskapets barn, som åker på sina sparkcyklar, leker kull, sitter i gräset och bara är, det kan jag villigt erkänna, men så mycket mer än så är det inte.

Jag hade en diskussion med en assisent igår om sommarhalvår, och vinterhalvår, och hon fann det fascinerande att jag hade mest depressioner under sommarhalvåret, då det i vanliga fall brukar vara tvärtom, men så är det, mina flesta intoxer, de sker nu, under våren, varför vet jag inte.

Igår satt jag och rensade bland alla mina bloggar, fem stycken är en del att administrera, men jag tivs bäst så, att ha flera olika bloggar, och jag har inga som helst problem att balansera mellan dem, de har lite olika karaktär, till viss del olika innehåll, och jag trivs med det, bloggterapi.

När v satt ute på terassen, med kaffet idag, så pratade vi lite om torp, min dröm om att ha eget, litet, mysigt, och vi kom fram till att det faktiskt inte är helt omöjligt. Hon berättade att där hon bor, så brukar de höra i byn, om t ex Andersson som skall hyra ut, osv, och hon har tänkt på mig då. Det är faktiskt inte helt omöjligt, och med rekommendationer så brukar det fungera att få hyra, och det skulle hon stå för då. Lite häftigt, så kan jag fortsätta drömma, men det skulle krävas en hel del, från dröm till verklighet, men det vore något. Ett litet hus ute i skogen, mmm


Nej, skall plocka med mina skivor, det har blivit en enda oordning på sistone, så det är verkligen dags nu, för utan musik fungerar inte jag.

Ha det gott alla!!

Kommentarer
Postat av: p

Underbart snygg blogg!!

Jag ska skriva om den! Kram P

2010-04-22 @ 22:19:03
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: urban cat

Hej å välkommen till bloggkollektivet på psykiatrin blogg.se!

Jag kommer säkerligen kika in här igen!

Kämpa på, vi e alla värda det!

/Cattis

2010-04-24 @ 21:45:05
URL: http://projektpariktigt.blogspot.com/
Postat av: Skakigt

Cattis, tack för inbjudan,men jag kommer inte in med de uppgifterna jag har här?// Allt gott

2010-05-18 @ 03:45:31
URL: http://skakigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0