I min bubbla

Igår kväll kom jag inte in på bloggen, och jösses vilken bloggabstinens jag drabbades av då. Det var aningens jobbigt, kan jag säga, speciellt när man är van vid att blogga på en daglig basis. Men men, nu verkar det fungera i vilket fall.

Igår var det som vanligt omöjligt att sova, när klockan närmade sig 07.30, så kröp det i hela kroppen på mig. Idag har jag tampats med min ihärdiga fiende migränen, ingenting hjälpte, inte mörkläggningen, vilan, sprutan, den satt i, migränen, och jag har fortfarande ont, men kände att jag var tvungen att blogga lite.

Gårdagens ordröra;

***

jag ser er

men

ni ser inte

mig

jag hör er

men

ni hör inte

mig

jag gråter

men

ni ler

stort

jag står still

men

ni rör er

framåt

jag är fast

men

ni är

fria

 

fast i

min

bubbla

min

värld

min

verklighet

min

sanning

 

utanför frodas

livet
***

Det var det det, nu skall jag föska blunda lite, har det lite tungt, lite mycket tungt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0