Utskriven

Efter en vecka och två dagar skrevs jag ut från psyk. En vecka och två dagar, som innehöll matträning,och skulle ha innehållit socialträning, men pga av tidsbrist (hos skötarna) så blev det aldrig av.
En vecka och två dagar, tre måltider, och sen permission över natten. Ett evigt farande fram och tillbaka. Jag hade inget rum som jag kunde dra mig undan till, det var överbelagt på avdelningen.
En vecka och två dagar, utan stöttning, klart mitt invanda beteende tog över, det var ju ingen som hade koll.

Ja, så nu är jag utskriven, sedan i måndags. Hade ett läkarsamtal, som innefattade två läkare, två skötare, en sjuksköterksa,en läkarkandidat,och en kvinna från försäkringskassan.
Fick dubbla budskap under samtalet,"du kan inte och ska inte vara ensam", "du ska inte ha så många asistenter","nej, du ska inte gå på terapi, du kan anförtro dig åt dina assistenter"...
Jag har assistans i hemmet, för jag har vissa fysiska besvär, men även psykiska funktionshinder. Mina assistenter är inte utbildade inom psykiatrin, de är undersköterskor, och de är just det, mina assistenter, inte samtalskontakt, men nej då, jag skall anförtro mig åt dem.
De som själva känner att de inte redigt hanterar situationen,med mig, de skall agera samtalskontakt?

Ja, jag är lite less, besviken, och uppgiven. Idag är jag tillbaka på ruta ett igen, fixar inte det där med maten, sömnen, de suicida tankarna, hopplösheten, dödslängtan,ledamheten, sociala fobin, isoleringen osv. Och jag har inte någon anhörig som kan hjälpa mig, jag har mitt personliga ombud, men hon kan inte göra allt, de har så många klienter i behov av hjälp med diverse kontakter.

Ibland tänker jag så här, jag är för gammal för det här beteendet, men i nästa sekund så inser jag att sjukdomar inte har någon ålder. Jag blir 38 i år.

Så psykvården i mitt län, är inte vård, det är förvaring, tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Fia

psykvården är under all kritik, jag har varit inlagd många gånger och jag mår bara sämre, det är inte meningen

2010-02-13 @ 00:40:53
Postat av: Neuromal

Jag har bara varit inlagd en gång. Mitt människovärde sjönk tre meter. Fyfan vad dåligt jag mådde där. Jag hade blivit lovad att få vila upp mig på ett tryggt ställe med omtänksam personal, på en öppen frivillig avdelning! VILKET BULLSHIT. Ah jag är glad att jag iaf inte blev FYSISKT våldtagen…

JAG SÄTTER ALDRIG MITT FOT DÄR IGEN. Rånar hellre en bank och hamnar i fängelse än att låsas in på ett sånt ställe igen. HELT AVSKYVÄRT.



Man måste verkligen vara frisk för att kunna vara sjuk inom psykvården :(

2010-03-15 @ 04:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0